En tuff höst/vinter

Julmusken ljuder ut från datorns högtalare och för varje dag som går så känner jag faktsikt den där lilla julgnistan inom mig. Snart sitter jag på tåget (söndag) mot Norrland igen för att tillbringa jul och nyårs hemma i Skellefteå. Det är absolut den mysigaste tiden att åka hem på. Längtar till jag får åka pulka i backen och skratta tills jag dör av alla gupp du kommer flyga i. Att kunna ta sig ut på isen med lite god packning som varmchoklad. Att kunna gå ut bland det snötäckta granarna och fota. Jag vill och önskar jag få se norrsken.
Jag ska njuta av ledigheten, för nu behöver jag vila och få låta mina tankar vara tysta. Det har varit mycket för mig denna hösten. Jag är så imponerad av mig själv hur stark jag är, men det betyder inte att människor ska få såra mig och tro det kan behandla mig som det vill. Jag har gått miste om min häst Star, separerat, hittat nytt hem till mig själv och mina djur. Jag har tyvärr fått göra beslut jag hoppades jag inte skulle behöva. Men så är livet och att det skulle ske allt på en gång var rätt otippat. Men jag står här starkare än innan. Lärt mig mycket om mig själv och att det är dags att stå upp för mig själv och vända på klacken när personer inte begandlar mig rätt.  Sluta dra ut på saker jag vet inom mig inte funkar längre. 
 Jag STARK och kan STÅ på MINA egna BEN <3 
 
 
(null)

Min dag i bilder | |
Upp